K návšteve Ski&Wellness Residence Družba neodmysliteľne patrí aj relax v najväčšom hotelovom wellness v Jasnej. Hostia majú okrem 25 metrov dlhého plaveckého bazénu k dispozícii aj rôzne relaxačné procedúry, perlivé kúpele, kaďu a široký výber sáun. Práve saunám a hlavne pravidelnému saunovaniu možno pripísať obrovské množstvo zdravotných benefitov, ktoré si v krátkosti predstavíme.

Nesporné benefity

Blahodárne účinky saunovania potvrdilo viacero nezávyslých štúdií a výskumov. Saunovanie podľa nich priaznivo vplýva na obehové, imunitné, ale aj kardiovaskulárne funkcie ľudského tela. Preukázateľne znižuje riziko mŕtvice, pľúcnych ochorení, srdcovo-cievnych chorôb či bežnej chrípky. Okrem vnútorných benefitov má sauna pozitívny vplyv aj na kožné ochorenia, zmierňuje prejavy psoriázy, prispieva k liečbe alergií, astmy a pomáha aj pri reumatických ochoreniach pohybového aparátu. 

Uvoľnenie stresu a zlepšenie nálady

Sauna nepôsobí len na vaše telo, ale lieči aj myseľ a pomáha relaxovať. Pre mnohých ľudí neexistuje lepšia forma relaxu ako po náročnom dní stráviť niekoľko minút v rozpálenej suchej saune. Teplé prostredie má pozitívny vplyv na mitochondrie našich buniek. Tie telu pomáhajú produkovať energiu udržujú nás vitálnych. 

Zbavuje toxínov a zlepšuje spánok

Telo sa v saune zbavuje toxínov, dochádza k prekrveniu mozgu a vyplavujú sa hormóny šťastia. Sauna po náročnom dni vám jednoznačne spraví náladu a zbaví nahromadeného stresu. Po saunovom cykle, ktorý zvyčajne pozostáva z troch až štyroch pobytov v saune, kombinovaným s ochladzovaním v studenej vode, by ste už nemali vykonávať žiadnu náročnú fyzickú ani psychickú aktivitu. Aj týmto spôsobom zaručíte, že sauna skvalitní aj spánok. 

Znižuje riziko infarktu až o 63 percent

Aby sme nehovorili len prázdne frázy, za zmienku stojí výskum fínskych vedcov z Univerzity of Eastern Finland. Vedecká skupina pod vedením doktora Jari Laukkanena sledovala po dobu dvadsiatich rokov 2000 mužov vo veku od 42 do 60. Táto skupina bola rozdelená na pravidelných návštevníkov sauny a skupinu, ktorá do sauny nechodila. 

Štúdia ukázala, že pravidelná návšteva sauny môže znížiť riziko infarktu až o 63 percent. Skupina pravidelných návštevníkov sauny mala výrazne nižšie riziko kardiovaskulárnych ochorení a všeobecne dlhší život. Ide len o jednu z príkladových štúdií, ktorých predmetom záujmu bolo práve saunovanie a jeho účinky na ľudský organizmus.


Aj dobrého veľa škodí

Ani so saunovaním to netreba preháňať a je potrebné udržiavať určité nepísané pravidlá saunovania, aby sme predišli zdravotným komplikáciám a maximalizovali pozitívne účinky. O zásadách správania sa v saune a ako by mali vyzerať jednotlivé cykly sa dozviete v našom staršom článku.

Saunu by ste mali vynechať aj v prípade, že trpíte vážnymi problémami so srdcom, určitými kožnými chorobami či neurologickými ochoreniami ako epilepsia. V prípade, že chcete so saunovaním začať na pravidelnej báze a trpíte chronickými ochoreniami, poraďte sa najprv so svojim lekárom.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.