Facebook Instagram Google+ YouTube Blog Foto Video Cenník

Zdravá strava

Napísal Ski & Wellness Residence Družba dňa

zdrava strava ovocie vitaminy

Zdravá strava – základ zdravia!

Každý to vie, no nie každý sa tým riadi. Nie každému to chutí. Z každej strany nás bombarduje fast food za fast foodom.

Ale späť k téme. Zdravú stravu tvoria proteíny, sacharidy a tuky, ktoré potrebujeme na to, aby sme fungovali každý deň na 100% a tiež vitamíny, minerály, enzýmy a pod. Základom každého dňa sú raňajky, ktoré majú tvoriť pätinu príjmu energie a zároveň zabezpečiť prísun kvalitných živín. Raňajky by mali tvoriť pečivo, najlepšie celozrnné, ktoré je zdrojom sacharidov, rastlinná nátierka alebo maslo, šunka alebo syr, ktoré zabezpečia prísun bielkovín. Najlepšie je doplniť to zeleninovou oblohou a ovocnou šťavou. U nás na hoteli Ski & Wellness Residence Družba**** v Jasnej vás každý deň čakajú výdatné a zdravé raňajky. Každý si nájde to svoje, ale aj to zdravé.

Prečo jeme nezdravo? Všetko je to zvyk, kvalitná propagácia výrobcov nezdravých produktov, cena, nedostatok času. Dôvodov je veľa. Je na každom, čo si vyberie.

Ponúkame vám týchto 12 jednoduchých rád, ktorými môžete zlepšiť kvalitu tvojho stravovania.

  1. Jedlo ochutnajte predtým, ako si pridáte soľ. Skúste namiesto soli vyskúšať iné korenie.
  2. Znížte spotrebu živočíšnych tukov a nahraďte ich rastlinnými olejmi.
  3. Jedzte aspoň 5 porcií čerstvého ovocia alebo zeleniny denne.
  4. Vyberte si typy varenia, ktoré neobsahujú veľa tuku (varenie na pare, pečenie, dusenie, grilovanie a podobne). Vyhýbajte sa vyprážaným jedlám.
  5. Ako dezert uprednostnite čerstvé ovocie alebo ľahký ovocný či mliečny dezert.
  6. Spravte si z niektorých dní bezmäsité.
  7. Preferujte celozrnný alebo ražný chlieb.
  8. S každým jedlom jedzte zeleninu alebo ovocie.
  9. Ako nápoj k obedu uprednostňujte pitnú vodu.
  10. Nastavte si stravovanie vhodné práve pre vás. Strava má byť pestrá a má zahŕňať zeleninu, ovocie, sušené ovocie alebo mäso s nízkym obsahom tuku.
  11. Počas dňa je odporúčané skonzumovať štyri až päť jedál v menších porciách.
  12. Denne pite aspoň dva litre tekutín. Uprednostňujte pitnú vodu a nesladené nápoje.

Zdravá strava nám nezaručí len zdravie a pekné telo, ale aj šťastie – to vnútorné 🙂